#11

Just nu lyssnar jag på Håkan (vilken Håkan det hela handlar om, är faktiskt underförstått).

Åh, Håkan. Första gången jag hörde en låt av dig måste ha varit någon gång under mitt förskolår. Jag kan väl inte direkt påstå att jag föll för dig direkt, nej, det gjorde jag först ett par år senare. Min mor köpte skivan Absolut Music 39 - som kom ut den artonde mars 2002 - till mig, och på den fanns din låt "Visa vid vindens ängar" med. Mitt bland alla låtar av Westlife, Eskobar, Victoria Beckham, Afro-dite och Barbados, fanns din låt med. Jag minns att jag lyssnade på den låten om och om igen. Efter det har det bara fortsatt; jag har troget följt dig och din musik.

Eller, allt är ju definierbart. Jag har faktiskt inte varit dig helt och hållet trogen. Under en period skämdes jag nästan för att lyssna på din musik. Jag (eller var det verkligen jag, och ingen annan?) tyckte att du och din musik var alldeles för kommersiell. Jag påstod mig föredra obskyr tweepop framför din musik, som nästintill blivit till allsång.

Nu, äldre, klokare och mognare som jag är (dream on ...) varvar jag din musik med diverse obskyr tweepop. Jag menar, varför skulle jag inte lyssna på din musik, om jag faktiskt tycker om den? Jag ser fram emot ditt nya album. Väldigt, väldigt mycket.

1 kommentar:

  1. mmmm håkan är så jäkla bra så man inte vet var man ska ta vägen knappt. so is your blog. älska älska älska din blogg.

    SvaraRadera

Vem är jag?